Pleasen van klanten, mijn ambassadeurs

Doe jij dingen waar je blij van wordt?

‘Focus je toch wat meer op de zaken waar je nu écht in uitblinkt’, zei hij.

We staan samen in de keuken. Dit gesprek hebben we de laatste weken al een paar keer gevoerd.

Vandaag is het anders …

FLOEP … een intuïtief seintje drong zich op in mijn gedachten.

Daar … op dat moment vielen mijn oogkleppen af. Mijn grote, blinde vlek was blootgesteld. Het pleasen van klanten. Dát houdt me in de houdgreep.

Ik wil te veel. En ik zie, zoals ik bij anderen zie, heel veel potentie in mezelf. Mijn persoonlijke ontwikkeling draait overuren. Altijd ben ik bezig om mezelf te upgraden.

Do what you love. Word jij blij van de dingen die je doet?

Dat is een valkuil aan het ondernemerschap. Dat alles, maar dan ook echt alles kan.

Omdat het té leuk is om uit je comfortzone te stappen.

Om telkens nieuwe skills te ontdekken. Extra diensten bovenop je huidige aanbod aan te bieden.

Maar is meer, meer, meer nodig? Is een klein, compact aanbod niet een veel wijzer besluit?

Ik dacht aan die schoenmaker hier een deur verder dan waar ik woon.

Aan coaches in het algemeen.

En … ik dacht aan mijn slimme klanten. Zij bieden 1, 2, maar maximaal 3 diensten aan waar zij een kei in zijn.

Wat zij niet goed kunnen. Of wat zij niet leuk vinden om te doen, daar huren ze professionals voor in. Mensen zoals ik …

Het besef is daar. Ik mag erover nadenken. Vooral blijven doen waar ík gelukkig van word. Waar ik energie van krijg. Puur om mijn ambassadeurs de allerbeste klantbeleving te geven.

Want alleen ga je snel, maar samen …

Loop jij ook elke week tegen uitdagingen aan op het gebied van focus, planning, acquisitie en klantcontact?

Laat mij je daar dan bij helpen. Door de dagelijkse operatie uit je handen te nemen, kun jij je concentreren op de dingen die jou energie geven!